התמליל אחד מתוך סדרה של שיחות ממשווקי פאות בציבור החרדי..
ש. עכשיו לגבי ההכשר, יש לכם את ההכשר?
ת. לא.
ש. למה לא?
ת. כי אני לא רוצה הכשר.
ש. מה, זה לא יותר טוב ההכשר?
ת. לא.
ש. למה, מה הענין, אני מוכר כחרדי שאני צריך הכשר.
ת. אני, הרב שלי החרדי אמר שלא צריך הכשר.
ש. טוב מה אני אגיד לך.
ת. אני גם חרדי, והרב שלי אמר שלא צריך הכשר.
ש. אז מה זה כל ההכשר הזה שנותנים?
ת. אתה רוצה לשמוע באמת או שאתה רוצה לשמוע בכאילו?
ש. לשמוע באמת לא בכאילו.
ת. באמת זה בולשיט.
ש. ואו, אני אומר לך, אתה הבן אדם השמונים ושבע כבר שאומר לי את זה, מה זאת אומרת בולשיט?
ת. לא משנה, אם אתה מאמין תמשיך להאמין בזה.
ש. אני לא רוצה להאמין, אני רוצה להבין, מה קורה פה?
ת. אין פה מה להבין, זה שטויות, זה מישהו שרצה כסף, לעשות כסף, אז הוא עשה הכשר לפאות.
ש. והוא אוכף את זה? הוא בודק את זה?
ת. מה פתאום, מה אוכף, מה בודק, אני שילמתי כמה שנים הכשר, אף אחד לא בדק, אף אחד לא
בא, אף אחד לא הלך.
ש. מה אתה אומר, אתה בן אדם חרדי?
ת. כן.
ש. זה לא נורמלי מה שקורה פה, אז מה ככה מסתלבטים עלינו, העיקר שנשלם כסף?
ת. כן.
ש. אברכים מטומטמים, רוצים שאני אתן להם הכשר.
…
ש. תראה, מה אתה יכול להגיד לי על ההכשר, איך זה עובד?
ת. אין לי הכשר, אני לא רוצה הכשר, ומי שרוצה הכשר שלא יקנה ממני וזהו.
ש. לא, לא הבנת, אני רוצה לדעת איך הם עובדים.
ת. מה זה משנה עכשיו, סתם לשון הרע? מה זה משנה.
ש. אני רוצה לדעת אחת ולתמיד ולהיות ראש נקי, מספיק עם זה, אני גם לא אוהב שמשקרים עלי.
ת. היה פעם בעיה, מישהו קם בבוקר והחליט שהשיער מגיע מהודו, בהודו יש עבודה זרה, הם עושים
תספורת בשביל הפסל, אז הם החליטו שהשיער שמגיע לפה זה מהודו, רק הם לא לקחו בחשבון
שהשיער מהודו הוא השיער הכי דפוק שיש בעולם, ואי אפשר להשתמש בו לשום דבר. אוקיי? ואז
עשו בלגן במגזר החרדי שהשיער ההודי זה עבודה זרה ואסור ללכת עם פאות שעשוי משיער הודי כי
זה בעיה. אוקיי? עד לפה מובן?
ש. כן.
ת. יופי. אין שיער הודי בפאות. שיער הודי הוא שיער מסריח שהולך לזבל, השיער של הפאות הוא
מגיע מדרום אמריקה או מאוקראינה, מאירופה, מזרח אירופה. אוקיי?
ש. אוקיי.
ת. ואז בא הרב, והכריח אנשים לעשות הכשר, מי שלא הוא כתב בעיתון את השם שלו שלא טוב
לקנות שמה. אוקיי? זה מאפיה, בסדר?
ש. מי שלא לוקח הכשר מפרסם אותו ככה סתם?
ת. מי שלא משלם לו כסף הוא מפרסם שלא יקנו אצלו.
ש. מה אתה אומר.
ת. ואז אנשים התחילו לשלם, ואז ראו שהוא לא מגיע בכלל, והוא לא יודע מה קורה, ואין לו מושג, לא
מעניין אותו כלום, הוא רק מגיע בראשון לחודש לקחת את הצ'ק וזהו, ועשו מזה בלגן, הלכו לרב אחר,
והרב האחר שמע את הסיפור הזה ואמר שלא צריך הכשר. זה הכל.