החפץ חיים זיע"א (גדר עולם פ"ד) "ואל יטעה אותה היצר שתנצל מן הדין מפני שהיתה צריכה להתקשט עצמה לעיני בעלה שלא תתגנה עליו, כי באמת זוהי טעות, דזהו שייך רק בביתה לבד ולא בשוק!"
באורחות צדיקים )בשער הגאוה(: "וגם האשה המתקשטת לפני האנשים בזה היא מדלקת לִ בם ומכנסת הרהורים בלִ בם, ובזה ענשה גדול מאד שהיא נותנת מכשול לפני הרבים"
ובמדרש רבה )שיר השירים א, ג(: "כלום האשה מתקשטת אלא – לבעלה". וכתב 'הפרי מגדים' )בספרו אם לבינה ע' צעף(: "וודאי כל בנות ישראל כשרות ומקשטות לפני בעלה, לא ח"ו בפני אחרים".
לשון הזוהר )זוהר חדש שיר השירים דף נה.( "מכאן דלא תתחזי אשה בקישוטהא ובתיקונהא בר כד איהי בבעלה אזי תראה ותתקן כדקא יאות". תרגום: מכאן שלא תיראה אשה בקישוטיה ובתיקוניה אלא כשהיא אצל בעלה אז תראה ותתקן עצמה כראוי.
כתב החיד"א )בספרו 'דברים אחדים' דרוש כ' לשבת שובה(: "אוי לה לאותה בושה, איה איפה צניעות בנות ישראל הקדושות,כי אין האשה האחת צנועה מתקשטת אלא לבעלה".
'ילקוט מעם לועז' )לרבי יעקב כולי פרשת וישלח פ"ג עמ' תרכט( "שלא תתקשט אשה אלא אם כן היא מצויה בתוך ביתה ולא כשהיא הולכת למקום אחר. ואם יש נשים האומרות 'הדבר אינו עושה עלי שום רושם ולא אכפת ליהרבה שיסתכלו עלי', ידעו בבירור שהן חוטאות
הגר"ח קניבסקי שליט"א )'ארחות יושר' ע' צניעות( "וכל שכן כשיוצאין בחוץ בין אנשים שצריכין מאד ליזהר בזה, ואמרו )תנחומא וישלח סי' ה'( לא ניתנו תכשיטין לאשה אלא שתהא מתקשטת בהן בתוך ביתה. ובירושלמי )תענית פ"א ה"ד( גבי חסידא דכפר אימי איתא: כד הוה בטורא איתתא לבשה מנין צאין ] (כשהיה בהר במלאכתו) אשתו לבשה בגדים מלוכלכים [ שלא יתן בה איש עיניו, וכד עליל מן טורא היא לבשה מאנין נקיים ] (וכשנכנס מן ההר כשחזר ממלאכתו) לבשה בגדים נקיים[ שלא יתן דעתו באשה אחרת. וכל כך הקפידו על זה, שרבי יוסי דמן יוקרת אמר לבתו שובי לעפרך ואל יכשלו בך בני אדם! )תענית כ"ד א'(. והרמב"ם כתב )בפט"ו מאישות הי"ח( צוו חכמים על האשה שתהא צנועה בתוך ביתה ותתרחק מן הכיעור ומן הדומה לכיעור. ובעוונותינו הרבים היום הדור פרוץ ומתקשטים ביותר וכו', והרבה יש לדבר על זה בעוונותינו הרבים. ואשרי מי שנזהרת בזה ולא תסתכל על חברותיה, ומה שתלבש יותר בגדי צניעות תזכה ביותר לבנים צדיקים ותלמידי חכמים ובעלה זוכה לכל טוב כמו שכתב בזוהר הקדוש )מובא במ"ב סי' ע"ה( ותקים בית לתפארת".
כתב הפלא יועץ )בערך מחשבה(: "ועל אחת כמה וכמה צריכה האשה להיזהר בזהירות יתרה שלא להכשיל את אחרים כי האשה ההיא תשא את עוונה, והיא נוטלת חלק בראש כי המחטיא את חברו הוא רע ומר יותר מההורגו ולכן תיזהר שלא תצא מקושטת בפני אנשים ותהיה כל כבודה בת מלך פנימה".